Monday, January 20, 2014

JANGAN BANYAK TANYA. JANGAN BANYAK TAPI. REDAH DAN HENTAM SAJA.

[JANGAN BANYAK TANYA.
JANGAN BANYAK TAPI.
REDAH DAN HENTAM JEEE]


Nak senyum pun ada, nak menitis air mata pun ada. 

Tatkala Tok Guruku di seminar beliau baru2 ni menyebut 2 ayat kat atas. 

Bukan apa. Teringat aku. 

Ada orang kata aku gila. Ada orang kata aku cari penyakit. 

Tak ka gila namanya. Kerja kilang gaji tak banyak mana dok buat hutang sampai berjuta. 

Tapi aku redah dan hentam saja. Tak banyak tanya. Dan tak banyak tapi. 

Kalau dulu aku banyak tanya dan banyak tapi, mungkin aku ada sebijik dua saja rumah. 

Terhegeh2 dan terketaq2 nak masuk bank buat loan rumah ratus ribu. 

Alhamdulillah syukur. Aku banyak ambik tindakan dan buat sampai habis dari banyak tanya dan banyak tapi. 

Pekerja biasa banyak rumah :
Kalau dulu aku nak ada banyak rumah, kini aku nak ajar orang lain untuk ada banyak rumah. 

Tak best dah kalau ada banyak rumah dan buat duit dengan rumah di kala kawan2 dan sahabat2 ku masih lagi menyewa rumah dan hanya ada 1 rumah. Duit simpanan dilaburkan entah ke mana :-(

No comments:

Post a Comment