Saturday, November 2, 2013

JOM BELAJAR ILMU BUAT DUIT, AGAR HIDUP KITA BERUBAH

JOM BELAJAR BUAT DUIT, AGAR HIDUP KITA BERUBAH, KALAU MEMANG DAH KAYA, ITU LAIN CERITA
======================================================================================

Terima kasih Doc. Memang benar apa yang Doc cakap. Tuntutlah ilmu dan hidup kita pasti berubah. Kalau nak belajar buat duit pun tak mau, tapi mengharap jadi kaya dan senang, itu namanya "menunggu bulan jatuh ke riba" :-)

Assalam kawan-kawan, tuan-tuan dan cik puan. Nak berkongsi pengalaman sikit petang ni.

Sebelum saya mengikuti seminar-seminar Dr Azizan Osman yang "mahal" bukan dari segi harganya tapi dari segi pengisiannya, saya banyak pergi seminar-seminar lain.

Saya hanya mula mengikuti seminar DAO (Dr Azizan Osman) pada tahun 2012. Sebelum ini saya banyak mengikuti seminar pelaburan hartanah, seminar pengurusan kewangan, seminar itu, seminar ini. Alhamdulillah hidup saya banyak berubah sejak mengikuti seminar-seminar ni.

Berubah macam mana? Maksud saya, saya macam tu jugak, kepala nak botak dah, berkereta WIRA tahun 1994, kadang-kadang pi kerja naik motor, pakai h/p nokia torchlight, tukar ke Iphone 4 pun pasal nak install Papago GPS, yelah pi travel ke KL kerap nak cari hotel dan dewan seminar, kenalah pakai GPS....... TAPI..... hidup saya berubah di mana duit bukan lagi satu masalah, duit insyaallah senang saya cari (hartanah, duit sewa, duit untung jual rumah, dividen ASB, saham, dll)

Isi petrol kereta full, kredit kad statement saya bayar full lepas guna, na bayar seminar RM3k ke RM5k 3 hari atau 4 hari, alhamdulillah.... Saya kerja kilang sebagai supervisor jeee...kerja normal shift .... berapa je gaji... tapi duit insyaallah... sentiasa ada dan lebih dari cukup.

Pekerja Banyak Rumah : Kalau ada ilmu pelaburan hartanah saja tak cukup untuk ada banyak rumah, TAPI kalau ada ilmu pelaburan hartanah campur ilmu pengurusan kewangan... fuhhhh... itu yang ramai orang yang aku kenal boleh ada banyak rumah dan kaya dengan pelaburan hartanah.... :-)

No comments:

Post a Comment