Wednesday, January 22, 2014

MEMBERI, BERKONGSI REZEKI, ALLAH TAMBAH LAGI



"Saya ada 1 rumah. Tapi dah di fully furnishkan. Tinggal nak bawak kain baju je. Rumah pun dah dijual."

"Sementara tunggu proses jualan selesai saya cadang nak buat homestay rumah ni. 1 malam RM150."

"Akak tolong bagi kunci, amik kunci dan kemaskan rumah bila penyewa homestay dah check out. Akak ambil RM50. Akak bagi saya RM100."

"Kalau dapat 10 malam, akak dapat la RM500. Duduk rumah jeeee dan pas-pas kunci jeee"

Pekerja Biasa Banyak Rumah : 
Inilah antara bait2 perbualan aku dengan akak jiran untuk rumah yang dah ku jual. Akak suri rumah sepenuh masa tersenyum riang untuk membantu.
Si Suami mengangguk faham dan mengangguk setuju.

Aku bantu dia dan dia bantu aku. Sama2 untung, sama2 berkongsi rezeki. Barulah Allah tambah rezeki lagi. Ameen

No comments:

Post a Comment